
نام کره جنوبی از کلمه گوریو (Goryeo) گرفتهشده است. ژنرال گئونگ وانگ (Wang Geon) در سال 918 قبل از میلاد مسیح سرزمین گوریو را با نام سرزمین بلند و پاک نامگذاری کرد.
صبحهای آرام (Land of the Morning Calm)، سرزمین کوههای بلند و دشتهای زیبا، سرزمین ادب و فرهنگ ازجمله مهمترین القاب کشور کره جنوبی در دنیاست.
ساعت کاری در کشور کره جنوبی دیرتر از سایر کشورهای آسیایی همسایه خود آغاز می شود اما با این وجود کره جنوبی جزو بزرگ ترین اقتصادهای دنیا قرار دارد.
دو افسانه درباره پیدایش سرزمین کره وجود دارد. برخی معتقد یک خدای انساننما به نام دانگمیونگ یا جومونگ (Dangun) در سال 2333 قبل میلاد این سرزمین را پایهریزی کرد. اما نظریه قویتری وجود دارد که در سال 1100 قبل از میلاد فردی به نام کیجا که از قبیله مانچو چین بود با همراهان خود راهی دشتهای کره شمالی شد.
جومونگ یا کمان دار ماهر را پسر هه موسو (به معنی پسر آسمان) و یوها (به معنی دختر خدای رودخانه هابک) توصیف کردهاند.
در کره جنوبی نیز مانند ایران مشکل بیکاری جوانان وجود دارد و بیشتر جوانان به کارهای پاره وقت مشغول هستند. به طور متوسط هر فرد که شغل ثابت ندارد دارای 3 کار پاره وقت است.
مردم در کره جنوبی کمتر از شش ساعت در شبانهروز میخوابند و سعی می کنند از زمان های بیداری خود حداکثر استفاده را انجام دهند.
در کره جنوبی تعداد زیادی رستوران، کافیشاپ و فست فود وجود دارد. تعداد کافیشاپهای کره جنوبی از ساکنان شهرهای آن بیشتر است.
کافی شاپ در کره جنوبی چیزی بیش از مکانی برای خوردن است. بیشتر قرار ملاقات های کاری، قرارهای آشنایی ازدواج و گاها درس خواندن در محیط کافی شاپ ها انجام می شود.
مردم کره جنوبی در اثر تلفیق فرهنگ با امریکا و کشورهای اروپایی تمایل دارند وعده های غذایی خود را در رستوران ها و کافی شاپ سِرو کنند. شام تیمی در کنار دوستان و همکاران لذت بخش ترین تفریح روزانه مردم کره است.

تولدم مبارکــــــــــ
فک کنم از اومدنم به اینجا سه چهار سال میگذره:)
چه زود گذشت:)
انگار همین دیروز بود که اومدم اینجا
خیلی از دوستام رفتن خیلی ها موندن
دلم برای خیلی هاشون تنگ شدهچ
امیدوارم هرجا که هستین سالم و شاد باشین
چیزی ندارم بگم
فقط مرسی از کسایی که کامنت میزاشتن با این که نبودم:)![]()

نمیدونم چطوری شروع کنم
ولی خب منم دیگه تو این وبا تنها شدم
دوستام رفتن
تنها شدم
من نمیرم
و این وب هنوزم کار میکنه ولی کم
انقدر ناراحتم که نمیتونم تایپ کن
دلم برای همتون تنگ شده
نمیدونم چرا نمیتونم به همیچ کدوم نظر بدم
دلممممم واقعا تنگگگگگ میشههه
شاید یه جوری بگم من به شماها مجازیا وابسته شدم
امیدوارم تو کره ببینمتون
خیلی دوستون دارم
و مرسی که پیشم بودین
و خدافظ
پ.ن:بازم پست میزارم پس فکر نکنین واقعا رفتم
تو حتی بلد نیستی تا ده بشماری برا کشور عزیز من نظر بی مورد میدی بد بخت

اگه جرعت داشتی که نظر خصوصی نمیدادی
تو کانال خودتم گفتم ادمای مثل تو بد بخت تر از اونی هستن که بخوایم حتی بهشون فوش بدیم
تو حتی لیاقت بد ترین فوشم نداری
پ.ن:اینم کانال بی خودش








عشقهههههههههه لامصب
کوثر کجایی که از کراشمون کذاشتممممممممم
اسمش Thao Moi Thanh
چینیه محض اطلاعتون بگم انقدر نگین چینیا زشتن خیلی هم خوبن
اصلا به شماها چه دوست دارن زشت باشن
الان اونا زشت باشن قبض برقتون رایگان میاد؟
اه شورشو درآوردنا
خب یادتون باشه کراش نزنین روش![]()
عیدتون با تاخیر مبارک
مرسی از کامنتای که داده بودین
امیدوارم هر سال عیدو کنار خانوادتون تحویل کنین
به امید روزی که عید تو کره باشیم
عاشقتممممممممممم مامان عزیزمممممممممم
ولینتاینتون مبارک

بالاخره اومدم
مرسی از نظراتتون
خیلی دلم براتون تنگ شده بود
روز و شب خوبی داشته باشین


بچه های عزیز اومدم بگم من چند روز نیستم
نمیتونم سر بزنم
نمیتونم به وب خودم و به وباتون سر بزنم
دلم خیلی خیلی تو این چنر روز براتون تنگ میشه
ولی خواهشا شما بازم سر بزنینی و با نظرای قشنگتونو خبرای خوبتون و شعرای عالیتون منو بعد از این که برگشتم خوش حال کنین
دوستون دارم ممنون از همه
مدیر وبلاگ![]()


الان دلتون میخواد کی بود که به گوشیتون زنگ میزده؟
وای من قدرت انتخاب ندارم
یه نفر رو بگین
این عشق منههههههههههههه
عاشقشممممممممممممم
کوچولوی منهههههههههههههههههههه
عشقههههههههههههههههههه
خیلی گوگولی و نازههههههههههه

به سلامتیه همه یه رفیقاااااااا
البته رفیق یه کلمه ی مقدسی که نباید به هر کسی نصبت داد
حاظر بودن که اشکشون دربیاد ولی ما از هم جداشیم
دلم برای اکیپم تنگ شده
هر کدوممون تو یه مدرسه ایم
عاشق تک تکتون که هر لحظه:
هر لحظه ی بد و خوب باهم بودیم
دعواهامون پر از خنده بود
دیوونه بازیهامون تنها دلیل زندگیمون بود
رفتن به کره تنها هدفمون بود
زندگیمون پر از خوشبختی بود
همیشه کنار هم بودیم
تا این که دیگه مجبور شدیم از هم جداشیم
جدایی خیلی سخته حتی اگرم قبل جدایی با اون طرف دعوا کرده باشی
با این که در سال شاید خیلی کم همو ببینیم ولی من بازم عاشقتونم
به افتخار همه ی اکیپا
به افتخار اکیپایی که از ته قلبشون باهم بودن و تا تهش موندن چه تو شرایط بد و خوب
آشنا قریبه
دوست دشمن
خارجی هم کشوری
و....
همه اینو جواب بدن نیاز دارم بدونم
پ.ن:تصمیم دارم فیلم بزارم وبم(لینک دانلودش)
هر کی موافق یا مخالفه بگه من به نظرش احترام میزارم
خخخخخ
منم با پسران فراتز از گل اول اکسو ال شدم بعد سوان
و.....
حالا میپرسین چرا تریپل اسی اول نشدم؟!
خب چون اونا جلوه ی بیشتری داشتن
حالا بگذریم
شما خودتون
1.عاشق کدوم گروه اول شدین؟
2.بعد کدوما؟
3.چرا؟
4.چطوری؟
5.توصت کی با چی؟

سلام سلام
الان من خیلی عصبیم
امروز کارنامه هامون رو دادن
نمره های خوبی بود 20 19 20 19 20 19 ....یهو این وسط دوتا 18 دیدم
اونم از چه درسی از هنر
من؟!من از هنر 18 گرفتم؟!
من هنر زیر 20 نداشتم
تازه من همیشه نقاشیم عالی بوده سر کلاسش
همیشه آماده بود
دیر آمدی نداشت
انجام نداده نداشتم
زود تر همه هم تحویل میدادم
همیشه هم میگفت عالیههههههههههههههه
وقتی رفتم ازش بپرسم چرا برای من 18 رد کردی من باید 20 میشدم حالا 20 نمیخواستی بدی19 میدادی...من نقاشی هامو خودم میکشیدم از شما هم هیچ کمکی نمیگرفتم...یه مشکل دیگه هم که هست به اون دوتایی که بیست دادین که خودتون نقاشیهاشون رو کشیدین اونا فقط رنگ کردن
در میاد میگه یکی از دلیلاش این بود که زود تموم میکردی مینشستی از کُره و مُره . خَره حرف میزدی
الان خودتون قضاوت کنین چی بگم باید از عصبانیت بترکم یانه
الهی تو فدای کره بشیییییییییی تو چیکار داری که من با دوستام در باره چی حرف میزنم
اونیی که دور هم میشینن و چرت و پرت میگن و پشت سر معلما حرف میزنن 20 میشن
بعد من از کیپاپ و کره حرف میزنم 18 میشم
هر چی میخواین به این روانی بگین
تازه خرم خودتی بیشعور به کره ی من میگه خره
حالا 18 دومی چیه اخلاق و انضباط
خب چون توی صف صبگاه شرکت نمیکردم حرف میزدم
آخه الاغ آخه خره من به تو چی بگم
همه تو سرما دارن یخ میزنن بعد تو داری ما رو تهدید میکنی
و دومین دلیلش مدیرمون گفته چون با کادر دفتر جواب سوالی میکنی
من ؟؟؟؟؟؟؟؟ من!کی با اینا جواب سوالی کردم چرا اینا همینجوری حرف میزنن
من فقط گفتم اینجا غیرانتفاعیه یه دسته دَرم کلاسمون نداره
میگه تو داری مارو تهدید میکنی که براتون دسته در بزاریم
خدایا یا خودت شفا بده یا اگه شفا نمیدی بزار خودم یه کاریشون کنم
چرااااااااااااااا هرچی میخونمممممممم تو کلم نمیییییییییره
یکی کمکم کنهههههههههه
روش درس خوندناتونو بهم بگین شاید نخام ده ساعت درس بخونم
..:یه خبری:..

فردا تعطیلهههههههههه
هوووووووووووووووووورا
درس و مشق تعطیلههههههههه هووووووراااااااااا


از مدرسهههههههههههه خبری نییییییییییییییییست
از امتحان و پرسش کلاسی و درس خبرییییییییی نیییییییییییست

الان میتونی آزاد باشی

قراره با دوستام فرداااا بریم بگردیم گرچه فردا باید عزاداری کنیم
ما میکنیم بعدش میریم میگردیم


همین الان یه خبری بهم رسید


امتحاااااااااااااااااااااااااننننننننننننننننننننن تو از کجا اومدییییییییی

چهارشنبه امتحان داریم
چرا اینقدر ضد حالن

آخه چرا هیشکی درک نمیکنهههههههه
معلم مطالعاتمون امتحان گذاشته از 4 درس
و پرسش از 2 درس دیگه
یعنی جمعا باید 6 در س بخونم+زیستم هم باید بخونم
حالا حتما میکن که یه روز تعطیل بودین باید بخونین
آخه تعطیلیو که نزاشتن برای درس خوندن
میدونم دانش آموزیم و وضیفمون الان فقط درس خونده ولی آخه دیگه اینا دارن زیاده روی میکنن
پ.ن:یه سوال دارم
آخه کار و فناوری امتحان داره؟
سلام سلام
اولین ادیتام که درست کردمممم
الهام از بقیه ی دوستان
..:کپی نکنین:..
اول تاریخ تولدتون رو به میلادی تبدیل کنید.حالا واسه اینکه فامیلیتون رو پیدا کنید عدد یکان سالتون رو از لیست زیر پیدا کنید.
0: Park
1: Kim
2: Shin
3: Choi
4: Song
5: Kang
6: Han
7: Lee
8: Sung
9: Jung
اسم وسط رو ماه تولدتون نشون میده که باید از لیست زیر پیدا کنید.
1: Yong
2: Ji
3: Je
4: Hye
5: Dong
6: Sang
7: Ha
8: Hyo
9: Soo
10: Eun
11: Hyun
12: Rae
و اسم آخرتون رو هم روز تولدتون نشون میده.
1: Hwa
2: Woo
3: Joon
4: Hee
5: Kyo
6: Kyung
7: Wook
8: Jin
9: Jae
10: Hoon
11: Ra
12: Bin
13: Sun
14: Ri
15: Soo
16: Rim
17: Ah
18: Ae
19: Neul
20: Mun
21: In
22: Mi
23: Ki
24: Sang
25: Byung
26: Seok
27: Gun
28: Yoo
29: Sup
30: Won
31: Sub
به این ترتیب میشه اسمتون به کره ای(اَلَکی)
یکی مال منو حساب کنه من حالشو ندارم تاریخ تولدمو تبدیل کنم


سلام سلام سلام
بعد قرن ها اووووووووووومدم
دیگه سعی میکنم پست بزارم
وقت داشتما حالشو نداشتم
مرسی از دوستایی که تا الان بودنننننننن

















اگه میخواستی سلفی بگیری باید قبل نمردنش سلفی میگرفتی

متنهارو من روی عکس چسبوندم
چون حرفای خود مستر شیوون بود
ترجمه:
شما و خانواده تان از دختران Sue 8 روزه در منطقه مغولستانی مغولستان آیریر الیسیان خارج از جیر هستند. سوهرما با کمک ماماها و مراکز بهداشتی محلی هر روز در حال رشد است. هر ساله 2.6 میلیون کودک تازه میمیرند. یک میلیون نفر از آنها می گویند که نمی توانند در آن روز زنده بمانند و زندگی خود را از دست بدهند. ما باید از طریق فراهم آوردن امکانات بهداشتی پاک و کارآمد برای همه مادران و نوزادان در سراسر جهان، مرگ و میر قابل پیشگیری را از بین ببریم. این زمانی است که ما به توجهمان نیاز داریم مغولستان، 2018: Delgermurun Tsolomon با نوزاد خود 8 روزه، Sugarmaa، و خانواده اش در خارج از GER "خود (چادر عشایری) در منطقه از Alag-اردنه. با تشکر از ماما برای کمک به مرکز بهداشت محلی، او در حال رشد است. هر سال، 2.6 میلیون نوزاد میمیرند - 1 میلیون نفر از آنها در روز اولشان زنده ماندند. پایان دادن به مرگ نوزادان پیشگیرانه از طریق تسهیلات صحیح و کارآمد در دسترس هر مادر و کودک. ما باید تمرکز کنیم ما به توجه ما نیاز داریم!
ما باید از آن مراقبت کنیم! (متی 22:39، یوحنا 21:15، یوحنا 13: 34-35)
پ.ن:آخی دلم سوخت
من یه کپی از دوستام میکنم
ممنونم که تا الان منو تهمل کردیننننننننن
خیلی خیلی ممنونم
البته نمیخوام برمااااا قراره تو مدارسم باشم اما کم میام ولی هستم
قبل از همه چیز یه تشکر از دو نفر که دیگه نیستن میکنم:
ممنونم از مهسا که اگه اون نبود من اصلا بلد نبودم با وبلاگ کار کنم.
ممنونم از فاطمه جونم که شما همه به اسم الیکا میشناختینش بخاطر اینکه وبلاگمو درجه یک کرد.
ممنونم از:
نرگس جونم که هر وقت ازش کمکی داشتم یا سوالی با جون و دل بهم جواب میداد
کوثر جونم که منو با خیلی ها آشنا کرد و کامل برام همه چیزو توضیح میداد
ممنونم از:
زهرا و آتوسا و پناه که وب منو ترک نکردن و پستهامو دنبال میکردن.
عاشق همتونم مخصوصا نرگس جونم و کوثر جونم که خیلی بم کمک کردن.
سارانگهههههههههه
هههههههههههه
ههههههههه
ههههههههههه
روزای خوشم:
روزایه خوشی که نرگس اختار میداد به شوهراش سارانگهههه نگم
روزای خوشی که کوثر بهم اعضای سوپر جونیور رو یاد میداد
(ولی من هنوز خوب یاد نگرفتم
)
منو فاطمه جونم:
منو نرگس جونم:
منو کوثر جونم:
به امید یه روزای خوش دیگه کنار دوستای مجازیم.
من قول میدم هیچ وقت فراموشتون نکنم.
من دوستیهامو فقط از شماها دارم و خوشحالم که اینطوریه.
چواهههههههههههههههههههههههههههههه
سارانگهههههههههههههههههههههههههههه
..:بقیه مطلبا زیر این پست:..
آنیونگ
کم برگشتم
دلم براتون تنگ شده بود
اما چه موقعی برگشتم که مدرسه داره میرسه
دلم براتون تنگ شده بود
ممنونم از دوستایی که تا الان بودن
امروز میخوام کلی پست بزارم

👋سلام👋
💋من نویسنده ی جدید حاله هستم💋
😙امیدوارم بتونم با همتون دوست شم😙
من قراره از این به بعد در این وبلاگ
از داستان های کره ای آپ کنم📚
😍لطفا نظر فراموش نشه😍
من با اجازه ی مدیر وبلاگ فاطمه جان
چند تا قانون میزارم😂
1به پست هام یا پست های هرکی دیگه بی احترانی نکنین
2دست از مسخره کردن بردارید
3با احترام باشید
من دختر ارومیم بم بر نمیخوره حتی اگرم چیزی بدی بگین😉
👌با خوش حالی فراوان👌
✌تا معرفی داستان✌
👐بای بای👐
안녕